лайфхаки для копірайтера

Спробуйте використати хоча б деякі

 

  1. Не намагайтесь зробити все й одразу. Інакше вас завалить лавина з дрібничок «відповісти замовнику», «купити хлібу», «подзвонити мамі», «внести правки в текст». Вас попросили щось зробити? Запишіть на стікер або в блокнот і спокійно працюйте далі. Не дозволяйте дрібницям відволікати вас – вирішуйте задачі поступово.
  2. Вивчайте матеріали перед написанням тексту. Ідеальний варіант отримати потрібну інформацію у клієнта та «накопати» додатково на порталах, форумах, знайти відео по темі. Так, легко. Але не всі це роблять.
  3. Не пишеться текст після вивчення матеріалу? Помийте посуд. Буває так: автор перелопатив величезний об’єм матеріалів , але не може написати і рядка. В таких випадках краще відволіктись, прогулятись або зайнятись домашніми справами. Дозвольте інформації вкластись у вашій голові, а уяві – увімкнутись.
  4. Навчіться структурувати текст. В тому ж числі працювати з текстовими редакторами, ставити теги, добавляти відстань між абзацами.
  5. Проводьте ритуал початку робочого дня. Кладіть блокнот на стіл, випивайте чашку кави з молоком або робіть щось ще, що буде асоціюватись тільки з роботою. Налаштовуйтесь на плідну працю.
  6. Не бійтесь розширювати спектр послуг. Часто стикаюся з ситуацією, коли досвідчений сильний автор, відмовляється від замовлення на текст для лендінгу або розсилки. Пояснюють просто: «Я ще не пробував, а вдруг не вийде?» . Пробуйте, читайте матеріали по темі, практикуйтесь. Чим довший список ваших послуг, тим більш цінніші ви як спеціаліст.
  7. Підвищуйте тарифи. Особливо якщо ви давно цього не робили.
  8. Бережіть зір. Оптимальний графік: 30 хвилин роботи, потім на 5 хвилин відійти від монітору дати очам відпочинок. Якщо у вас буває відчуття печіння, «піску» в очах, неодмінно відвідайте окуліста – він підбере для вас краплі. Частіше для цього прописують штучну сльозу. Допомагає, перевірено.
  9. Не бісіть замовника надмірною «експертністю». Деякі редактори намагаються доказати замовнику, що ті неправі, в некоректній манері. Це може виглядати так: «Вам не потрібен текст, який ви просите. Краще б замовили лендінг. Бачу ви зовсім не розбираєтесь в цій сфері. А я розбираюсь, 5 років стажу, 10 пройдених курсів, є багато сертифікатів, я взагалі один з кращих спеціалістів на ринку». Таким чином автор намагається показати що він молодець, під маскою «допомоги клієнту». І це часто стає причиною відмови від співпраці.
  10. Не поспішайте робити те «що велять». Якщо ви розумієте, що ТЗ складено неадекватно, поспілкуйтесь з клієнтом і спробуйте змінити завдання. Звісно критика має бути коректною та конструктивною, з конкретними пропозиціями, що можна виправити і чому це потрібно зробити.
  11. Не бійтесь повторювати чужі рішення. Побачили вдалий заголовок, нестандартний прийом, цікаву метафору? Візміть на замітку і спробуйте повторити. Знайшли статтю яка отримала великий відголос у читачів? Напишіть аналогічну – але розширте, або навпаки звузьте тему. Подобається чужий стиль? Додайте його елементи в свій. Беріть все добре, що є у колег, та вдосконалюйтесь.
  12. Не хапайтесь за клієнта. Якщо замовник побачить, як сильно ви потребуєте співпраці, він може почати збивати ціну, скорочувати терміни, вмовляти вас збільшити об’єми роботи без доплати.
  13. Задавайте запитання. Не стидайтесь уточняти інформацію про завдання, компанії клієнта, їх послуг тощо.
  14. Вчіться шукати інформацію. Один автор, з яким я працював, «гуглив» у фейсбуці. А якщо точніше, просив друзів щоб ті погуглили за нього і написали відповіді у коментарях. Не треба так.
  15. Не редагуйте одразу після написання. Відпочиньте від тексту хоча б пару годин. Копірайтер із замиленим поглядом інколи не бачить навіть дуже грубих помилок.
  16. Перед відправкою дайте тексту ще трішки полежати і знову його перечитайте. Закінчили редагування? Не спішіть відправляти. Можливо, коли ви подивитесь на текст свіжим поглядом, то знайдете ще пару місць, котрі можна покращити.
  17. Поставте себе на місце ЦА. Інакше читач може вас просто не зрозуміти.
  18. Вчіться вести перемовини. Можна почати з книги Джима Кемпа «Спочатку скажіть « ні»».
  19. Прислуховуйтесь до свого організму. Це допоможе вам правильно скласти графік. Наприклад, я завжди відчуваю себе сонним зранку, навіть якщо висплюсь. Тому й планую на цей час тільки механічну працю. Більш серйозні справи, потребуючі креативного підходу та уважності, я залишаю на день та вечір.
  20. Заведіть робочий акаунт у Facebook. Та й в інших соцмережах, якщо бажаєте. Деяким копірайтерам вдається непогано розкрутити свій профіль навіть в Інстраграмі.
  21. Заявіть про себе. Відвідуйте профільні групи в соцмережах, пишіть пости, залишайте коментарі. Так буде легше знаходити нових клієнтів.
  22. Продивляйтесь папку «Спам». По перше, це весело. По друге, в цій папці бувають листи з хорошими заголовками та текстами.
  23. Враховуйте тільки корисну критику. Особливо якщо вас критикують колеги.
  24. Якщо вам написали щось неприємне, спершу заспокійтесь, потім відписуйте. В гніві можна відповісти так, що з вами потім не бажатимуть співпрацювати.
  25. Відповідайте в робочий час. За виключенням екстрених випадків. Не привчайте замовника до того, що вас можна висмикнути навіть у вихідний, хоч в третій годині ночі.
  26. Використовуйте мультиварку, аерогриль та інші подібні пристрої. Вони класно економлять час. Плюс їжа не підгорить, якщо ви запрацюєтесь і забудете про неї.
  27. Виходьте на вулицю. Не дозволяйте своєму робочому дню тривати вічно.
  28. «Заглядайте» в суміжні області: SEO-оптимізацію, контекстну рекламу, SMM, email-маркетинг. Не лишнім буде вивчити основи верстки та дизайну.