Пиріжки тітки Авдотьї: важливість комплексного маркетингу для нового продукту

Люблю я цікаві приклади, незвичні історії, що ілюструють маркетинг та продажі. Один з найбільш улюблених – про ці самі пиріжки.

Є така собі тітка, Авдотья її звати. І пече вона дуже смачні пиріжки, за вуха не відтягнеш. І все село знає, що вони у неї смачнезні. Як тільки починає випікати, йде запах по сусідах і всі стрімголов мчаться в гості.

Це Ваш продукт. І він класний для тих, хто його вже знає. Але, нажаль, знає його мало хто, тільки Ваші «односельчани».

Племінник Степан надумав на тому робити бізнес: вирішив, що то грішно віддавати такі смаколики задарма. І відкрив маленький шинок в центрі. Головна страва – ті ж пиріжки від тітки Авдотьї. Пішли туди люди, але село маленьке, клієнтів не вистачає для того, щоб шинок був прибутковим.

Поїхав Степан на ярмарку, там найняв окличника. Той цілу ярмарку ходив і кричав: «Відкрився новий шинок! А пиріжки там, пальчики оближеш! З-за столу не встанеш, поки всі не спробуєш!»

Це була реклама

Найняв племінник і другого окличника. Той ходив по громадським місцям, от як біля клубу, збирав біля себе побільше роззяв та витріщак та говорив те ж, що і перший, але вже солідно, з паузами та інтонацією. Мовляв, такі смачні пиріжки, що не пошкодуєте, як спробуєте, і всім потім порекомендуєте. А все тітка Авдотья, золоті у неї руки. Зі всіма поговорив, все уточнив, всюди побував, всім про той шинок все сказав.

Це був PR

А ще наш хитрюга підкупив кілька односельчан. Ті ходили поміж люди і так, між іншим, починали розмову з незнайомцями і згадували про ті самі пиріжки. На кшталт, вчора ось з кумом зустрілись, до шинка пішли, пиріжки пробували і з картоплею, і з грибами, і з сиром, і з ягодами. Так ще й до пиріжків все є…

Це був крауд

Все спрацювало! Прийшли гості з міста. Стоять на порозі. Скромна кімнатка, а аромати такі, що аж слина тече. Але то ж міські хлопці, вимогливі! Почали питати що то за пиріжки, звідки про них така слава пішла. І взагалі, хто то така, та тітка Авдотья?

А ось тут Степан не продумав. Він думав, що пиріжки самі себе продадуть, що достатньо тільки їх показати…

Так, товар у вас хороший. Але хто про це знає і як це взнати? Вас люблять і знають тільки «односельчани», яким не треба розказувати як тітка Авдотья те тісто робить, як ягоди та гриби збирає.

Вийшла наша тітка до гостей. І руки в неї золоті, своє діло знає, ба, язик не підвішений має! Гарно два слова до купи зліпити їй складно, не навчена. І Степан теж, вміє ось монету рахувати, а не про пиріжки пісні співати.

Подивились на них нові гості з міста, постояли ще трохи, та й пішли до іншого шинку, де вже не раз були і все про нього знають.

І що робити племіннику нашому?

Правильно, контент-маркетинг

На наступний же день найняв він бандуриста. Той подивився що до чого, як тітка тісто місить, як начинку робить і пішов він про те все під бандуру розповідати.

Як Авдотья в ліс по лисички ходила. Як вона корову доїла. Як потім той сир робила. Як Степан зерно ціпом молотив, як потім з нього на млині борошно робили та в спеціальний міх його всипали. Як панянка з міста пироги ті на хрестини замовляла. Як на злагоді останній пиріжок на трьох ділили, бо всім так хотілось, що й не вистачало.

І повалив народ до шинку. Та так багато, що прийшлось Авдотьї помічниць брати: і Марічку, і Орисю та ще й Іванку. Вся родина тепер при ділі: хтось мед несе, хтось дрова для печі готує. А Степан все гроші рахує та ще одного бандуриста всьому навчає.

Найняв художника з міста, щоб гарно шинок розмалював та вивіску нову злагодив. А потім, щоб ще й замальовки той вів, як Авдотья тісто місить, як Марічка начинку перетирає, як мед на пасіці збирають. Ну, Інстаграм собі завели)

Тобто, реклама і PR – це похвастатись, що у вас є щось добре. А контент-маркетинг – це вже пояснення цінності вашого товару чи послуги. Те, що побачать клієнти, коли зайдуть до Вас по посиланню з «хвасталки».

І так, найбільша цінність – ваш продукт. Але поки ви про нього і про себе не розповісте, то пиріжки так і будуть черствіти в корчмі.

PR та реклама приведуть до вас потенційно зацікавлених. Тих, хто дізнався, що у шинку є пиріжки від тітки Авдотьї.

Контент-маркетинг підігріє інтерес до них, розкаже про них. І поверне клієнтів повторно. А ще й приведе тих, хто про пиріжки ще не чув, але просто хоче їсти. І тих, хто про Авдотью не знає, але знає пасічника чи мельника. І тих, хто любить пиріжки з ягодами. Чи хто стежить за фігурою і здоров’ям і хоче пиріжки з борошна із висівками. І тих, хто хоче пиріжки на весілля.

Окличник з бандуристом – як дві руки, а рука руку миє.

Треба давати рекламу і робити PR, щоб про вас дізналися. І контент потрібно робити хороший, щоб за цим брендом щось було, наростити на кістяку м’ясо – реальні докази, що не даремно тісто з начинкою робите.

Піар та реклама необхідні на старті. Щоб заявити про себе. А контент треба робити ще до початку проекту для того, щоб ті, хто прийде від ваших «закликальників» зрозуміли цінність та переваги ваших пиріжків. А потім треба працювати над цим постійно: щоб часом вас не забули чи не сплутали вашу Авдотью з Агафьєю зі сусіднього села!

Готуйте свій успіх смачно, з перчинкою!