Як режисура текстів покращує поведінкові фактори на сайті

Будь-який текст після того як він «пожив» на сайті і набрав статистику, потрібно режисерувати. Будь-який. Оскільки немає такого тексту, сприйняття якого не можна покращити з опорою на конкретні показники.

Інше питання, що між «потрібно» і «робим» у більшості з нас є проміжок. Ось ледь-ледь до прірви.

Тим не менш, хороші тексти за допомогою режисури треба робити ще кращими. А погані – рятувати. Правда, не завжди вдається обійтись виключно такими, терапевтичними, засобами.

Не виключено, що скоро ми побачимо нову окрему спеціалізацію – «лікар текстів». Це буде людина, яка здатна розуміти і правильно інтерпретувати дані аналітики, який розбиратиметься в SEO, верстці та типографіці. І звісно в редактурі. Лікар, здатний перетворити убогі текстА з сотнею відвідувачів і п’яти дочитуваннями , в статтю, де ці показники вімірюватимуться тисячами.

Повторювали і будем повторювати: написання тексту – перший і далеко не самий важливий крок в рішенні завдання, в донесенні інформації до потрібної цільової аудиторії.

Наспіх поцілувати в темній парадній – зможе майже кожен. Ти потім спільну дитину вирости та в інститут поступи, тоді й видихнеш з почуттям виповненого.

Покращення публікації в режимі реального часу називається режисурою контенту. Уявіть, ви розмістили на сайті корисний матеріал, відслідкували поведінку читачів і зрозуміли, що вони не листають далі першого екрану. Ви вносите простенькі корективи в текст і верстку і тим самим підвищуєте залученість користувачів, зменшуєте кількість відмов. Режисерувати можна любий матеріал не залежно від аудиторії, задачі та контексту.

Режисура підвищує якість контенту

Там, де режисер фільму оперує набором кадрів, режисер контенту має справу з екраном монітору. Йому необхідно розмістити всі елементи з урахуванням потреб цільової аудиторії. Його задача – викликати у користувачів емоційний відгук і бажання дочитати статтю до кінця.

Режисура контенту дозволяє:

Виявити тенденції поведінки читачів. З допомогою сервісів редакційної аналітики ви дізнаєтесь, як аудиторія реагує на той чи інший формат публікації. Зрозумієте, які теми користуються популярністю і визначите найбільш успішних авторів.

Оцінити і підвищити якість контенту. Виходячи з отриманих даних, підстроюйте розміщення і зміст текстових блоків\зображень під очікування читачів. Оптимізуйте редполітику.

Актуалізувати дані. По мірі того як подія обростає новими подробицями, доповнюйте текст інформацією та зображеннями. Видаляйте застарівшу інформацію. Наприклад, якщо у вас опублікована інструкція по користуванню сервісом, обновлюйте її при кожному апдейті.

Робити внутрішню перелінковку. Добавляйте посилання на нові публікації зі старих статтей, на котрі йде великий трафік. Відвідувачі переглянуть більше сторінок і будуть довше знаходитись на сайті, що призведе до покращення поведінкових факторів. В комплексі зі збільшенням посилкової ваги нових сторінок це забезпечить їх більш ефективне просування.

Виправити фактичні та орфографічні помилки. Якщо ви виявили їх вже після публікації статті, якомога швидше внесіть необхідні правки.  Ця дія спрямована на утримання читачів та підвищення їх лояльності.

Спрогнозувати, як саме користувачі будуть продивлятися той чи інший матеріал, складно. Однак можна зробити доволі точні припущення після дослідження статистики сайту, на котрому буде опублікована стаття.

Сучасні сервіси показують дані по часу залученості та доскроллам. Теплові карти говорять про те, як рухаються користувачі по сторінці, на яких елементах загострюють свою увагу, а які прокручують. Якщо початкові припущення не спрацювали, ви можете швидко внести корективи у верстку або ж текст.

Доскролли – кількість переглядів сторінки від початку і до кінця.

Показник залученості розповість про те, як користувач вивчає матеріал – побіжно сканує чи глибоко занурюється в текст.

Теплова карта візуалізує поведінку читачів на сторінці. На ній чітко видно області, яким відвідувачі приділяють більше всього уваги.

Сервіси редакційної аналітики

Медиатор.Надає інформацію про час читання, відсотку доскроллу, кількості розшарювань в соцмережах. Моніторинг споживання контенту в режимі реального часу – безкоштовно. Додаткові сервіси – платні, по підписці.

Crazyegg.com. Формує теплову карту скроллінгу та кліків, при чому відвідувачів можна сегментувати по 17 встановленим та 5 індивідуальним параметрам. Доступно 30 днів безкоштовного користування.

Giraf.io. Безкоштовний сервіс редакційної аналітики. Вимірює фактичну увагу читачів та рівень залученості. Оцінює віральність публікацій. Створює індивідуальні рекомендації для кожного читача.

IO Technologies. Вимірює якість та продуктивність контенту. Дозволяє аналізувати та керувати даними по джерелам трафіку, розділам, авторам тощо. Показує, як далеко користувачі продивляються кожну сторінку і скільки часу на ній проводять. Пробна версія безкоштовна.

Для створення теплових карт та збору статистики також можна скористатись такими сервісами:

Над яким контентом працювати

Більш за все режисури потребують статті з великим трафіком і низьким показником доскроллів. Якщо ж текст починають читати, значить, користувачі очікують в ньому отримати відповідь на своє питання. А йдуть тому, що або в ній немає потрібної інформації, або ж вони її не бачать. Дайте людям те, чого вони очікують, – і вони дочитають сторінку до кінця.

Якщо відвідуваність статті в декілька раз гірша медіани, то не варто тратити ресурси на збільшення кількості доскроллів. Робота над текстом і версткою публікації, тема якої не цікава читачам, не призведе до зросту відвідуваності. Краще напишіть нову статтю.

Як режисерувати контент

Забезпечити відповідність заголовку і тексту. Читачі обманюються в своїх очікуваннях в двох випадках:

  • Для залучення органічного трафіку в заголовку використана високочастотна фраза, а мова в публікації йде зовсім про інше. Користувач, який відкриває статтю під назвою «Як недорого купити квартиру в Києві», хоче побачити, як можна зекономити на покупці. Якщо ж замість цього в статті описують технології будівництва або опис районів, він піде зі сторінки.
  • Клікбейтний заголовок розпалює цікавість, а публікація розчаровує. «Цей прокурор посадив банду чорних ріелторів. Ти не повіриш, чим він займається зараз!». Користувач натискає на посилання, щоб прочитати про злочини прокурора, а бачить картини, які малює колишній силовик. Читача не цікавить творчість, він йшов зовсім за іншим, тому просто закриває вкладку.

Змінити підзаголовки. В ідеалі вони разом з головним заголовком повинні утворювати логічно зв’язану історію, щоб провести читача по всій статті.

Як зекономити в подорожі 

  • Покупка квитків
  • Бронювання готелю
  • Організація харчування
  • Огляд визначних пам’яток

Користувач може прочитати весь текст або обрати той пункт, економія на якому його цікавить найбільше.

В прикладі вказані називні підзаголовки, які відповідають на питання «Про що тут текст?». Фахівці ж рекомендують використовувати транзитивні підзаголовки, які відповідають на питання «Що тут сказано». Вони дають користувачу можливість зрозуміти головне, не читаючи весь текст.

Подорож з економією 80%

  • Купляйте квитки по акції
  • Бронюйте готель заздалегідь
  • Готуйте самостійно
  • Купіть карту і ходіть пішки

Створити умови для цілісного сприйняття. Глядач сприймає екран цілком. Ніхто не буде дивитися фільм, якщо навколо будуть заклично мерехтіти банери, а половину простору  займуть блоки «Саме популярне», «Підписатись на розсилку», «Свіжі коментарі». Те саме відбувається і з контентом на сайті. Сторонні елементи, котрі вторгаються у розповідь, відволікають погляд на себе і розсіюють увагу.

Якщо ваша ціль – запропонувати читачу цікавий, корисний та емоційно насичений контент, позбудьтеся від лишніх блоків. Залиште лиш ті елементи, які допомагають розкрити смисл та утримати увагу читача.

Оформити контент правильно. Розстановка текстових і графічних блоків визначає ритм оповідання, стимулює читача просуватись вниз по сторінці. Структуруйте текст, розбивайте його на невеличкі абзаци. Доповнюйте текст фотографіями, інфографікою, таблицями, відеороликами, тестами, залучаючими інтерактивними елементами.

Виділяйте цитати, важливі думки, основні терміни. Використовуйте для цього:

  • Виділення курсивом або напівжирним шрифтом
  • Рамки
  • Кольоровий фон
  • Втяжки
  • Врізки
  • Винесення на поля

Перевірити доречність форматів. Ви можете потратити багато часу і сил на створення складних графіків для опису передачі кольору екрану монітору, але пересічному відвідувачу це буде не цікаво. Теплова карта покаже цю область, як ту яка не отримує належної уваги. Користувачу достатньо висновку про те, варто брати цю модель чи ні. Тому графіки можна прибрати.

Якщо людина читає ваші статті на роботі або в громадському транспорті, йому може бути не зручно дивитись відеоролик – замініть його на текст. В статті з потужною особистою історією не варто використовувати яскраві візуальні акценти, які не дають повністю зануритись у внутрішній світ автора.

Підіб’єм підсумки

Режисура контенту – внесення змін в публікацію на основі аналізу поведінки читачів.

Сервіси редакційної аналітики допоможуть вичислити найбільш ефективні методи підвищення проценту доскроллів і збільшення залученості користувачів.

Переконайтесь що:

  • Заголовок відповідає змісту
  • Підзаголовок дає повне розуміння про суть тексту
  • На екрані відсутні елементи, які не мають відношення до статті і відтягують на себе увагу
  • Текст легко сканується, в ньому є всі необхідні візуальні акценти
  • Формат обраний під вашу цільову аудиторію і особливості споживання контенту