Як зробити сайт простішим. Вчимось у лідерів ринку

Кожен бізнес зараз повинен бути присутнім в інтернеті. Мало того, бажано ще й мати свій власний сайт.

Починається прокрутка в голові ідей, згадування всіх сайтів, що подобаються, а саме «фішок» кожного з них. Десь це була красива галерея світлин, десь функціональний форум, а там крутий блог з можливістю підбирати подібні статті, у цього красиво «рухались» фотографії учасників команди сайту, а у тут красиво подана історія створення компанії.
О, мало не забули, а сторінка товару яка: на одній максимально детально описані технічні характеристики, а на іншій була можливість прокрутити товар у 3D, і ще ж розрахунок вартості доставки, відгуки користувачів, можливість одразу поставити питання менеджеру… Думаю, Ви зрозуміли: цей список майже безкінечний.

Починається створення ТЗ на сайт для програмістів і ВСІ ці «фішки» «втисткаються» в сайт, а деколи і в один лендінг. Недавно було ще й дуже модно, щоб при відкритті починала грати музика або озвучувався начитаний менеджером текст. І дійсно, кожен елемент важливий, збільшує показники довіри до компанії, дає вичерпну інформацію потенційному клієнту. Але якщо всі ці елементи будуть на одному ресурсі – чекайте провал.

Зробити крутий сайт – дуже просто. Зробити простий сайт – важко.

А користувачі цінують саме прості сайти. Як казав Альберт Ейнштейн, все має бути викладено так просто, як тільки можна, але не простіше. Згадаємо принцип Бритви Оккама і, зокрема, KISS, який, між іншим, часто асоціюють з ВМС США, так як вони прийняли цей принцип проектування ще в 1960 р.
Та й вчені провели вже багато досліджень на тему простоти. Так, в одному з досліджень визначено, що приємніше людям дивитись на прості та поєднувані об’єкти, чим на складні та які не компонуються. Учасники експерименту починали посміхатись, а значить ставали трішки щасливішими).
А результатами іншого експерименту встановлено, що простий шрифт краще сприймається мозком, ніж складний. Чим штамп «закрученіший», тим важче респондантам було аналізувати прочитане.
І, як не дивно, люди більш готові витратити свої гроші в обмін на короткий але місткий та зрозумілий опис товару, аніж на важкий.

Якщо покупець бачить, що вибір буле легким, а схема покупки прозора, він більш охоче залишить тут кошти.

Те ж саме стосується і сайтів. Колись Google опубліковував дослідження, що користувачам більш до вподоби необтяжені різними елементами інтернет-ресурси, і висновок про зрозумілість сайту клієнт робить за лічені секунди.
Думаю, саме тому сайт Google є досі одним з найпростіших і при цьому самим популярним за весь час свого існування. Більше того, його навіть логотип компанії навіть спрощується з кожним оновленням, шрифт – один зі звичайних, мінімум акцентів та «кольорових плям».
Висновок: легкий сайт приноситиме більше прибутку. А, як вчив мене викладач по веб-дизайну, основна роль сайту – приносити прибуток. До того ж, зараз все більше користувачів заходить на сайт через смартфони, ще й через мобільний інтернет. Велика кількість елементів це не тільки неестетично, але і довго: сайт буде гальмувати при завантаженні для перегляду і далеко не кожен дочекається, а просто піде до конкурентів.
І пам’ятайте про те, що деякі пристрої і браузери можуть некоректно відображати певні елементи або взагалі не підтримувати їх.

Як зробити сайт простішим?

Відсутність реклами

Якщо, звісно, це не є основним функціоналом сайту. За розміщення промо-банерів сторонніх компаній Ви отримаєте гроші, але будете відлякувати своїх клієнтів. По-перше, Ви підірвете довіру до себе, так як солідні компанії не вважають подібний заробіток серйозним, а по-друге, Ви переобтяжите інтерфейс, в результаті чого користувачу буде важче знайти потрібний йому товар чи ншу інформацію на ресурсі.
Намагайтесь повністю уникати розміщення реклами у себе на сайті, хоча б на головній та на інших цільових сторінках.

Або бокове, або верхнє меню

Добре подумайте, чи потрібне Вам бокове меню, якщо ця ж інформація є доступною у верхньому. Тим паче, якщо у Вас блог, де на бокове меню клікає менше 2% користувачів. Якщо у Вас інтернет-магазин, теж вирішіть: верхнє чи бокове? Для прикладу, у «Розетки» та «АліЕкспреса» це згрупована зліва основна панель навігації, а зверху FAQ. У «Цитруса» навпаки – тільки згруповане верхнє меню, як і у «Епіцентра», «Амазона» та багатьох інших ресурсів. Двоє останніх пішли навіть далі – меню категорій у них заховано в «бургер», що дуже зручно та не обтяжує сайт.

Легка головна сторінка

Лице сайту – головна сторінка. І головна вимога до неї – вигідно представити вас. І мова йде не про команду, а про ваш бізнес. Має бути зрозуміло одразу, з першого погляду, чим ви займаєтесь. Меню повинне бути простим та однозначним (покупець не любить двозначність). Особливу увагу приділіть «пошуку» – він повинен бути помітним та зручним. Не робіть багато кольорових акцентів.

Одна ціль

 

Використовуйте Above-the-fold (англ, «над згином»), першу порцію контенту, що бачить клієнт без використання прокрутки, з розумом. Подумайте, чого він очікує в першу чергу?
Приблизні варіанти:

  • Почати використовувати тестову версію;
  • Почитати блог;
  • Зареєструватись, ввівши свої контактні дані;
  • Дізнатись про Вашу команду;
  • Подивитись асортимент товарів/портфоліо.

Не давайте користувачу задумуватись «що я маю робити далі?», натомість запропонуйте йому тільки один варіант – тоді, швидше за все, він зробить те, що ви очікуєте. Навіть якщо такий варіант у вашій сфері неможливий, то серед мінімально необхідних варіантів зробіть акцент тільки на одному, найбільш логічному та вигідному для вас.
Для інтернет-магазинів на  Above-the-fold бажано розмістити кілька товарів. Знову ж подивіться на вищевказані ресурси, де більше 50% першого екрану присвячено їм.

Меню не більше 7 пунктів

 

 

Середньостатистична людина може втримати в пам’яті не більше 7 предметів. Логічно, що саме тому бажано, щоб в меню було не більше пунктів, а краще й того менше.
Якщо їх точно більше, спробуйте їх згрупувати.
Останнім часом яскраво проявляється тенденція доповнення тексту іконками. Знайти потрібне схематичне зображення простіше, чим читати кілька слів.

Більше білого!

 

«Білий простір» – простір без інформативного навантаження, тобто без меню, тексту, картинок тощо. Не обов’язково це повинен бути саме білий колір, це може бути світлий фон, «прозорий» невідволікаючий дизайн. Чим більше «порожнього» простору, тим простіше виглядає Ваш сайт і у користувача з’являється почуття легкості. Ідеальним прикладом тут є сайт «Google» – нічого зайвого.

«Підріжте» дерево сайту

Навігація повинна бути проста та інтуїтивно зрозуміла навіть користувачу, що нічого не розуміє у Вашому бізнесі. Чим більше розгалуження, тим вищий шанс, що користувач не знайде потрібну інформацію та покине сайт. Ідеально, якщо вся інформація буде доступна в 2-3 кліки.

Обережно з «випадайками»

«Бургер» (випадаюче меню) це новий тренд, що дозволяє суттєво зекономити місце. Але потрібно бути з ним обережним, так як трапляється, що після розкриття він займає всю сторінку. Деколи це може дратувати. Особливо це стосується користувачів з телефона, коли можна випадково натиснути на кнопку, а згорнути дуже важко. А ще більше складнощів, коли у «випадайці» розміщена ще й смуга прокрутки.
При проектуванні зверніть на це увагу.

Зменште вибір

 

Звучить спершу дивно, особливо для інтернет-магазину. Але є в цьому істина: закон Хіка стверджує, що чим більший вибір є у людині, тим більше часу їх потрібно для вибору.
Іншими словами, занадто великий вибір – це теж зле. Як мінімум, зробіть зручний фільтр, щоб допомогти людині зменшити вибірку автоматично. Проаналізувати навіть 10 з першого погляду ідентичних товарів дуже важко, а якщо їх ще більше?

 Використовуйте один колір

Колір – це добре, але тільки не занадто багато кольорів. Старайтесь використовувати один колір в оформленні, максимум набір до 4-х кольорів для всього сайту. Велика кількість кольорових кнопок та інших елементів відлякує користувача.

Забирайте зайве

 

Використовуйте інструменти аналітики, особливу карту кліків та вебвізор. Якщо люди ігнорують певні розділи сайту – позбудьтесь їх. Якщо вони не клікають на якісь матеріали – видаліть їх. А якщо не клікають на те, що Вам потрібно – спробуйте змінити розташування, можливо клієнт їх не помічає.

Зображення замість тексту

Як не прикро, але картинки людина сприймає краще за текст. І хоч є люди, що люблять довгі тексти – таких стає менше в кожному поколінні.
Додавайте інфографіку та картинки замість тексту в дизайн сайту. Так він стане більш приємним та зрозумілішим для користувачів.

Тестуйте сайт

Завжди тестуйте ваш сайт, оскільки кожна цільова аудиторія по різному сприймає колір дизайн та образність, верстку та функціональність. Чим частіше будете проводити аналітику – тим краще. Адаптуйтесь до того, що потрібно користувачам і, відповідно, що?, де?, як? і коли? вони хочуть побачити.

Висновок

Всі хочуть сайт, що «круто виглядає». Але насправді круті сайти виглядають просто. Плюс, прості сайти працюють краще. Користувач на такому ресурсі почуває себе більш впевнено, швидше реагує.
Слідуйте правилам принципу KISS, і на вашому сайті люди захочуть витратити свій час та гроші.